DAGBOK :D

en annan bra sak som gör faktist att man får bättre självkänsla är att prata av sig lite och då är en dagbok det perfekta !
jag skriver dagbok, det är väldigt skönt för man kan skriva allt och man kan säga allt till den och vad som helst.
den säger inget, man kan bara balla och inte få någon dum kommentar, det har hänt mig många gånger, både psykeloger och kompisar och massa andra människor därför jag inte öppnar mig nu längre för så många männsikor. plus den gör att man får en tanke ställare, när man har skrivit och så tänker man mer och då kan man tänka tex varför gjorde jag detta, varför blev det så och massa sånt. väldigt bra och skönt.
jag brukar skriva dagbok percis innan jag går och lägger mig, brukar skriva lite om dagen, sen lite om hur jag och sen så brukar jag skriva tre saker som jag har gjort bra just den dagen och det är inte ah, de var bra att jag måla en teckning eller att jag satt och kolla på tv hela dagen, utan det kan vara något mer som man har jobbit med och mår dåligt av. eller något som man känner japp detta gjorde jag skit bra idag !
sen skriver jag tre saker som jag är tacksam över och det kan vara allt, men som sagt inte att jag måla en jätte fin teckning eller att jag var sjuk idag så att jag slapp gå till skolan. utan det kan vara jag är tacksam över att många förstår mig, och att det inte är bara jag som står här och är "udda" utan att alla människor har en släng av räddsla.
alla är rädd för något. och det är jag faktist tacksam över.
och till sist brukar jag skriva tre saker jag vill ha hjälp med... då kan det vara allt! tex jag vill kunna måla en jätte fin teckning ;) haha. men ni fattar, för då peppar man sig omedvetet och det brukar oftast hjälpa. det har hjälp mig många gånger. och det är rätt roligt sen att gå tillbaka och läsa och set hur man har utvecklats :D
så mitt tips till er är att skriva dagbok, det är väldigt skönt och man tappar jätte många stennar som trycker ner än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0